söndag 15 februari 2015

Lyssna på kroppen

Jo, denna vecka har jag lyssnat, dels på vårfåglar (äntligen) men framför allt har jag försökt att lyssna på min kropp! Det är svårt. Jag vill mycket och har ägnat en stor del av mitt liv att köra över kroppens signal. Samtidigt tror jag att det är både min styrka och min svaghet. Jag hade aldrig kommit så här långt på min väg mot ett friskare liv om jag inte kunnat pressa, och andra sidan kanske jag inte heller hade blivit så dålig. Jag hade lagt mig ner tidigare, om ni förstår vad jag menar. Orden från min fd handläggare på Försäkringskassan är träffande: "Jag har aldrig träffat någon som är så engagerad i sin rehab som du". Jag är seg i knoppen, men nu gäller kroppen. Det är dags att visa hänsyn med vila och lagom takt. I praktiken har det blivit lite träning och mera vila, veckan har varit arbetsintensiv. Så hur känns det? Jo, jag är trött och stel, och den gamla favoriten dök upp på dagens promenad i solen, nämligen höger ljumske. Vad är det man kan säga? "För mycket och för lite skämmer!" Jag måste stretcha även fast jag inte tränar, hur konstigt det än låter, varje dag! Planen är att värma med värmedyna runt bäcken och ben och sedan försiktigt stretcha! Jag ska fråga experten sjukgymnast M. hur det bäst fungerar!


Jag lånar bild från American Antiquerian Society för att önska alla ❤ dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar