lördag 4 april 2015

Glad Påsk!

Vilken skillnad det är att vara ledig från jobbet när hälsan är så mycket bättre! Åtskillig ledig tid har jag tillbringat på soffan i vila medans frustrerade barn hoppat omkring. Långhelgerna på våren har varit jobbigast, när världen utanför haft omstart! Även nu vilar jag gärna en stund på dagen men jag orkar faktiskt hålla igång så mycket mera. Att inte kunna vara den där aktiva mamman som jag ville vara när barnen var mindre smärtade mycket. Det kändes som om att "alla andra" ständigt var igång med en massa aktiviteter. Men vi, vi var ständigt hemma! På senare år har jag alltmer börjat omvärdera min inställning. Jo, visst är det jätte tråkigt att barnen har haft en värkbult till mamma liggandes på soffan. Men jag har i alla fall alltid funnits till hands, och inte flängt runt. Vår familjs tempo har tack vare min sjukdom blivit betydligt lugnare, vilket jag tror har gynnat barnen som är uppväxta i en värld som bara går snabbare och snabbare. En sjuk förälder är en stor stressfaktor i sig, det gäller bara att göra det bästa av situationen! Vår bonus har varit min närvaro. Barnen har alltid vetat var jag varit mest hela tiden, d.v.s. på soffan! Jag har funnits där! Så för att riktigt fira min nyfunna hälsa med allt bättre mående bäckenleder har jag tagit påskledigt med barnen. Jag måste passa på, snart är de stora och vill hellre vara med kompisar än med mamma. Vi ska mysa hemma på soffan men också ta en och annan skogspromenad tillsammans. Det klarar jag av tack vare mina steloperationer av bäckenlederna! Det är definitivt roligare nu! Glad Påsk!

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar