söndag 5 oktober 2014

Motivation

Hur upprätthåller man motivation till träning dag efter dag? Att träna inför ett lopp motiverar många eller kanske i grupp på Friskis med andra, men det funkar knappast för oss med bäckenbesvär. Nästan varje dag gör jag mina övningar i hemmets lugna vrå. Ibland står de mig upp i halsen men det är bare och åk. För i och med träningen så vet jag att jag mår så mycket bättre. Jag stärker och satsar på mig själv. Oftast har jag numera också vett att avstå träning de dagar då bara vardagen är ett svettigt pass i sig. Med mina operationer har jag verkligen fått en jätte chans att förbättra min tillvaro. Det har inte varit gratis! Nu vill jag betala tillbaka lite och visa att jag var värd att satsas på. Jag följer min del av avtalet. Men den största sporren är att mina träningsresultat förbättras alltjämt. Jag har gått från noll benlyft till sextio och från rullstol till tio minuter på gåbandet. Det imponerar och motiverar stort! Jag fortsätter träna!

Nya skor motiverar också, tack R!


2 kommentarer:

  1. Heja bästa Elin!!!! Vi ses på onsdag kväll! Kramar Lisa

    SvaraRadera
  2. Motivation borde verkligen säljas på burk, med chokladsmak ;) Men du har verkligen kommit långt! Helt otroligt vilken känsla det måste vara ändå.. 10 minuter på gåband, känner du inte för att börja springa? Det skulle nog jag vilja testa :)
    Kram och kämpa på!!

    SvaraRadera