söndag 12 oktober 2014

En dag vila och en dag aktivitet

Helgen har inneburit kontraster med en dag vila och en dag med aktiviteter. Vristen är bättre men halsen ömmar. Möjligen är en förkylning på G så träning har uteblivit. Jag kände mig helt sänkt i lördags och dagen bjöd på total vila. Den blev en dag för att komma ikapp! Vi hade ingenting alls inbokat! Och jag sov länge! Det är två saker som inte händer alltför ofta! Maken lurade med mig på en cykelutflykt som blev till en liten skogspromenad! Jag hade helt enkelt för lite luft i däcket för att åka elcykel. När jag tänkte på att jag drog cykeln framåt gick det hur bra som helst att gå. Däremot kändes tanken på att jag just då tog en skogspromenad inte alls bra. "Jag kan ju inte gå!" Det är så mycket som sitter i huvudet! Under så lång tid har ordet varit så laddat. Jag måste lura mig själv ännu ett tag till. Men sjukgymnast M. skulle ha blivit stolt!

Söndagsdrömmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar