måndag 11 maj 2015

Pausa mera!

Härmed lovar jag mig själv att pausa mera! Det har varit alltför hektiskt med jobb och aktiviter på sista tiden. Månaden maj är alltid fullproppad men det är jag som sätter tempot och nu är det dags att dra ner. Förut var det så lätt, mitt bäcken satte alltid gränsen och jag körde på tills värken satte stopp. Och det gick ju som bekant ganska fort. Nu är det inget som håller mig tillbaka på samma sätt. Jo, det är klart att fingrar, fötter och armbågar känns men ett hugg i framfogen är liksom mer ett definitivt NEJ. Dags att pausa! Med den här farten får jag massa saker och ting gjorda och jag vill liksom ta igen sådär 15 år. Men jag tror att jag bränner min energi alltför snabbt, och det är inte det som jag vill. Utan istället vill ju jag njuta av livet, nu när mitt bäcken äntligen är fixat. Dessutom vill jag också ha tid och ork för att stärka min kropp med träning, och må ännu bättre och skaffa reserver. Idag blev det ett pass hos sjukgymnast M. där vi koncentrerade hos på bålstabilitet. Liggandes på rygg på en rulle försökte jag hitta balans i en rad övningar. Så svårt, jag har visst inte mycket till rumpmuskler och det tycks helt omöjligt att kunna separa bäckenet från ländryggen. Tydligen har jag inte så mycket inre magmuskler heller. Okej, jag ska inte bara pausa utan träna också. Men allra först ska jag sova!

Lizzykatten kan pausa nästan jämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar